С маслени бои са се рисували велики произведения на изкуството. Те са по-трудни за използване от акрилните, но ако знаете някоя и друга техника, всичко става по-лесно. Решихме да ви преведем през най-често използваните техники за рисуване с маслени бои, за да творите свободно вашите произведения. Техниките, които сме описали по-долу, са за начинаещи художници, така че ако съвсем от скоро сте хванали четката, ще ви бъдат от полза.
Скамблирането е техника на нанасяне на много тънко количество боя, с помощта на четка с твърд косъм. Резултатът е текстуриран ефект, който оставя част от основата открита. При тази техника се използва малко или никаква допълнителна среда. Когато не искате гладко нанасяне на боя върху цялата повърхност, а разчупено нанасяне с открити повърхности, то използвате именно скамблирането. Тази техника може да бъде идеална за създаване на атмосферна дълбочина във вашите картини.
Това е не просто техника, а цял стил за рисуване, при който боята се нанася, без да се оставят предишните слоеве да изсъхнат. Художниците, използващи този метод, могат да завършат картини само за една сесия. Различава се от по-традиционния метод за рисуване слой върху слой, който позволява на боята да изсъхне. Художниците често изграждат много слоеве (понякога над 50), преди да считат картината завършена. При Alla Prima те не се чакат да са напълно сухи, за да се спести време. Маслената боя може да отнеме от няколко дни до няколко месеца, за да изсъхне напълно.
Остъкляването е популярна техника в маслената живопис, при която се нанася тънък слой полупрозрачна боя. Отдолу трябва да има цветна боя, която задължително е изсъхнала. Създава се монохромна основа с помощта на непрозрачни цветове и след това постепенно да се натрупат глазури отгоре, позволявайки на всеки слой да изсъхне. Тази практика отнема поне няколко седмици време, а понякога и месеци. При остъкляване е най-добре да използвате бои, които са по-прозрачни. Бялото, например, не е добър избор. Много често техниката се използва при рисуването на портрети. Всеки следващ слой боя обаче трябва да има повече масло от предишния слой, за да се избегне напукване на боята.
Chiaroscuro на италиански означава „светло тъмно“. В рисуването и живописта техниката се отнася до баланса и структурата на светлината и тъмнината в произведението. Chiaroscuro произхожда от периода на Ренесанса, когато художниците създават силни контрасти между светло и тъмно, за да представят триизмерните форми с драматичен ефект. Като цяло тази техника се използва само при произведения на изкуството с доминиращ контраст между светлото и тъмното. Микеланджело и Рембранд са я използвали често.
Impasto обикновено се използва при нанасянето на дебел слой с плътна четка. Използвайки техниката импасто, можете да добавите друго измерение към вашата картина, като добавите увеличена текстура към значимите области. На практика подобрява илюзията за триизмерност. Създават се зони с действителна сянка върху картината в зависимост от източника на светлина. Това дава още един елемент на вашата картина и наистина може да добави известна дълбочина в зависимост от това как се използва. Изпъкналите области на боята ще бъдат по-видими от странични ъгли. Можете да използвате техниката на импасто, за да създадете илюзията за разстояние, като близките зони са по-изградени, а отдалечените зони са по-гладки и меки. Винсент ван Гог е най-известният художник, който е използвал тази техника. Неговата работа с четка е изключително доминираща в картините му и служи като истински подпис.
„Gris“ е френски термин за сиво. Картините в кафява гама се наричат brunaille, а картините в зелена гама се наричат verdaille. Grisaille техниката обикновено се е използвала през периода на Ренесанса като самостоятелна техника за имитиране на скулптура. Може да се използва и като предварителен етап, образувайки основа, която след това да бъде остъклена.